ایجاد مکعب ایزومتریک سه‌بعدی در ایلاستریتور

مدرس: امیرعباس عیوض زاده

تصاویر ایزومتریک انواع و کاربردهای متفاوتی دارند. کاربری این تصاویر از گرافیک گرفته تا علوم فنی مهندسی، گسترده است؛ یکی از دلایل این گستردگی نشان دادن زوایایی است که دوربین یا تصاویری که الهام گرفته شده از واقعیت است قادر به ثبت و نمایش آن نیستند.

در این آموزش یاد می‌گیریم که چگونه می‌توانیم یک مکعب ایزومتریک سه‌بعدی ایجاد کنیم.

  • نرم‌افزار ایلاستریتور را باز می‌کنیم.
  • با استفاده از ابزار Rectangle Tool(M) و کلید Alt، کلیک روی صفحه و وارد کردن اندازه‌ها یک مربع ایجاد می‌کنیم.
  • با استفاده از کلیدهای میانبر Ctrl+C و Ctrl+F یک کپی ایجاد می‌کنیم و با کلید‌های Alt+Shift از چهار طرف آن را به سمت داخل کوچک ‌می‌کنیم.
  • هر دو آبجکت را انتخاب و از قسمت Pathfinder گزینه‌ی Minus Front را انتخاب ‌می‌کنیم تا به حالت توخالی تبدیل شود.
  • از منوی Effect گزینه‌ی ۳D را انتخاب و از زیرمجموعه‌های آن Extrude & Bevel را انتخاب می‌کنیم.
  • از پنجره‌ی ۳D Extrude & Bevel Options گزینه‌ی Position را به حالت Isometric Top تغییر می‌دهیم.
  • میزان Extrude Depth را به عدد ۲۵۰ تغییر می‌دهیم.
  • در آخر اگر بخواهیم، می‌توانیم رنگ آبجکت مورد نظر را تغییر دهیم.

Rectangle Tool(M)> Create Rectangle with Alt key> Ctrl+C, Ctrl+F> Transform & Resize with Alt+Shift keys> Select Objects> Pathfinder> Minus Front> Effect> 3D> Extrude & Bevel> 3D Extrude & Bevel Options> Position> Isometric Top> Extrude Depth=250> Change Color