چگونگی استفاده از قابلیت Light Linking در بلندر

مدرس: امیر جامی

یکی از قابلیت های جذابی که در بلندر 4.0 ازش رونمایی شد قابلیت Light linking بود. این قابلیت به ما کمک می کنه تا در صحنه های سه بعدی، یک نور فقط روی یک یا چندین آبجکتی که براش تعریف میشه تاثیر گزار باشه و روی بقیه ابجکت ها تاثیری ایجاد نکنه، این قابلیت به ما کنترل  و قدرت بیشتری در هنگام نور پردازی صحنه به ما میده. 

برای استفاده از این قابلیت:

  • نور مد نظرتون رو از Outliner انتخاب کنین.

  • وارد بخش Object Proprtise شده.

  • وارد بخش Shading شده.

  • از منوی باز شده Light linking و انتخاب کنین روی New کلیک کنین.

  • آبجکت یا آبجکت های مد نظرتون رو از Outliner  کلیک درگ کنین داخل فیلد Light linking.