ایجاد رد یک حرکت بصورت پارتیکلی در افترافکت
مدرس: محمد مهدی محمدی
کسی از حال یه موشنگرافیست، وقتی اولین بار Trapcode Partciular رو شناخت، خبر نداره! چون احتمالاً، چند روزی درگیر امتحان کردن و یاد گرفتن چیزای مختلفی از اون بوده و جای دیگه هیچ خبری ازش نبوده.
Trapcode Partciular پلاگینی توی افترافکته که به ما کمک میکنه تا ذراتی با حرکت واقعی و تابع قوانین فیزیک خلق کنیم.
این پلاگین نرمافزار افترافکت، اولین یا تنها افزونهای نیست که میشه به کمکش این کارها رو کرد اما قدرت و تنوع کارهایی که میکنه، خروجی باورپذیری که داره و راحتی استفاده از اون، کاری کرده که نظر خیلیا بهش جلب بشه.
این اولین ویدیوی آموزشی ساعتشنی از ویژگیهای Trapcode Partciular. برای شروع میخوایم باهم یاد بگیریم رد حرکت یک آبجکت رو بصورت پارتیکلی ایجاد کنیم. البته این آموزش برای کسانی که زیاد با افترافکت آشنا نیستن یه نکات کوچیکی داره که توی آموزشهای دیگه به بررسی اون نکات هم میپردازیم.
قبل از شروع:
دقت داشته باشید برای انجام این کار، باید پلاگین Trapcode Partciular رو بر روی نرمافزار افترافکت نصب داشته باشید.
- نرمافزار افترافکت رو باز میکنیم.
- از فوتیجمون داخل یک Pre-Comp سهبعدی یک Duplicate میگیریم.
- داخل این لایه قسمتهایی که میخوایم Particle ازش Emit بشه رو جدا میکنیم.
- یک لایه Solid به اسم Particle میسازیم و افکت Trapcode Partciular By Red Giant رو روش اعمال میکنیم.
- داخل تب تنظیمات Emitter Typeرو از Point به Layer تغییر میدیم.
- Emitter Layer رو از None به لایهی Emitter مون تغییر میدیم.
- Particle Type رو از Sphere به Cloudlet تغییر میدیم و در قسمت Size Over Life پریست دوم رو براش انتخاب میکنیم که سایز Particle ها در طول عمرشون کوچیکتر بشه.
- مقدار Wind X رو، روی۵۰۰میذاریم.
- این تنظیماتی هست که برای این فوتیج مناسبه و برای فوتیجهای دیگه ممکنه نیاز باشه مقدارهای متفاوتی رو اعمال کنیم.
نظری ثبت نشده است.