آشنایی با یکی از ویژگیهای ابزار Puppet warp در ایلوستریتور
مدرس: امیرعباس عیوض زاده
شاید ایدهی بوجود اومدن ابزار Puppet warp، فیگورهای چوبی که مَفصل دارن و برای طراحی استفاده میشن باشه. ابزار Puppet warp اولش توی فتوشاپ اومد و اون موقع خیلی سروصدا کرد. تصور کنید میخواستیم دست یک نفر که وایساده و دستاش کنار پاهاش هست رو بالا ببریم. با استفاده از این ابزار میتونستیم بدون سلکت و جدا کردن و کلی ماجرای دیگه، به راحتی فقط با چند کلیک انجام بدیم، اما الان چند سالیه این ویژگی حسابی جا افتاده و به نرمافزار ایلوستریتور هم اضافه شده، همهی اون ویژگیها در دنیای وکتور.
نحوهی کار این ابزار به گونهای هست که یک شکل رو شناسایی میکنه و روی اون کلی نقطه قرار میده و زمانی که طراح یکی از اون نقطههارو انتخاب میکنه بر اساس تغییر فرمی که میده به شکل اعوجاج میده. البته این نقطهگذاری به صورت دستی هم امکان پذیره. این نقاط در واقع حکم همان مفاصل فیگور چوبیهارو دارن.
این ابزار بین طراحان لوگو، تصویرسازا و مخصوصاً طراحای انیمیشنهای دوبعدی محبوبیت خاصی داره. توی این آموزش ساعتشنی با یکی از ویژگیهای این ابزار در ایلوستریتور آشنا میشیم.
-
- نرم افزار ایلاسترتور را باز میکنیم.
- Objectخودمون رو در حال انتخاب قرار میدیم.
- ابزارPuppet Warpرو انتخاب میکنیم.
- با انتخاب این ابزار تعدادی Pinبرای ما ظاهر میشه.
- رویPinها کلیک و Dragمیکنیم.
نظری ثبت نشده است.