نحوه ی جلو یا عقب بردن یک Object در افترافکت
مدرس: محمد مهدی محمدی
احتمالاً اگر از نزدیک هم ندیده باشید؛ حتما در مستندها یا فیلم های مختلف، عروسک گردون هایی رو دیدید که با نخ، عروسکها رو حرکت میدن و خب در این کار با توجه به اینکه میدونن مخاطبشون از غیر واقعی بودن این نمایش اطلاع داره؛ تمام سعی خودشون رو میکنن که واقعی به نظر برسه.
کاربران افتر افکت هم در طراحی و جان بخشی به شخصیت های کارتونی ابزار ها و ویژگی های مختلفی در اختیار دارن که در این پست با یکی از این ابزار ها آشنا میشیم. وقتی یک شخصیت از صفحه عبور میکنه؛ قسمتهایی از دست و پای اون در پشت نواحی دیگر بدنش قرار می گیره.
شما از ابزار Puppet Overlap برای تعریف مناطقی استفاده میکنید که در صورت همپوشانی باید جلوتر از قسمت دیگر یا عقب تر از اون دیده بشه.
در این آموزش ساعت شنی یاد میگیریم چطور با ابزار Puppet Overlap در نرم افزار افتر افکت در صورت همپوشانی دو قسمت از بدن یک شخصیت، یک قسمت رو طبق میل خودمون جلوتر یا عقب تر از قسمت دیگه قرار بدیم.
- نرم افزار افترافکت رو باز می کنیم.
- ابزار Puppet Overlap Pin Tool را انتخاب میکنیم.
- سپس محدوده ی مورد نظر برای تغییر را مشخص میکنیم.
- در ادامه گزینه ی Overlap را مشاهده میکنیم.
- که در تنظیمات اضافه شده توسط گزینه ی Extent مشخص میکنیم چه محدوده ای از آن قسمت انتخاب شود.
- که با افزایش دادن آن محدوده ی انتخاب شده مورد نظر نیز افزایش پیدا میکند.
- در ادامه به وسیله گزینه ی In Front میتوانیم مشخص کنیم که آبجکت رو یا زیر قرار بگیرد.
نظری ثبت نشده است.